Regeneracja Lamp Poznań. W codziennym użytkowaniu reflektory samochodowe nieustannie narażone są na szkodliwe czynniki zewnętrzne. Aż 99,5% kloszy wykonanych jest z poliwęglanu, który z czasem ulega naturalnemu procesowi degradacji. Główne przyczyny matowienia to ekspozycja na intensywne promieniowanie słoneczne, sól drogową w okresie zimowym, a także uszkodzenia mechaniczne powstałe na skutek uderzeń kamieni czy nieumiejętnego skrobania szyb.
Choć wielu kierowców bagatelizuje problem zmatowiałych reflektorów, traktując go jedynie jako defekt wizualny, jego konsekwencje są znacznie poważniejsze. Zmatowiały klosz może pochłaniać nawet 75% emitowanego światła, drastycznie zmniejszając widoczność podczas jazdy. To bezpośrednio przekłada się na bezpieczeństwo kierowcy i innych uczestników ruchu drogowego.
Nasza metoda regeneracji reflektorów to precyzyjny, wieloetapowy proces. Rozpoczyna się od dokładnego usunięcia zniszczonej warstwy poliwęglanu przy użyciu specjalistycznych materiałów ściernych. Następnie powierzchnia klosza jest starannie polerowana w trzech etapach, a na końcu zabezpieczana przed szkodliwym działaniem promieni UV. Co istotne, cały proces przeprowadzany jest bez konieczności demontażu reflektorów.
Na rynku dostępne są różne metody regeneracji reflektorów, jednak nie wszystkie gwarantują satysfakcjonujące efekty. Tańsze usługi, często oferowane na myjniach czy w warsztatach lakierniczych, ograniczają się do dwuetapowego procesu matowania, pomijając kluczowe etapy regeneracji. W przypadku nieregenerowanych wcześniej kloszy, proces powinien obejmować gradację od 600-800 aż do 3000, podczas gdy tanie metody wykorzystują tylko dwie gradacje.
Nieprofesjonalna regeneracja może przynieść krótkotrwałe efekty wizualne, jednak z bliska niedoskonałości są widoczne, a klosz nie osiąga optymalnej przejrzystości. Po kilku miesiącach lub latach, niewłaściwie aplikowany lakier zaczyna się łuszczyć, odsłaniając zmatowiałą powierzchnię. Późniejsze poprawki są nie tylko kosztowniejsze, ale wymagają użycia specjalistycznego sprzętu i materiałów o niższej gradacji (180-360), znacznie wydłużając czas pracy.